Witaj w świecie gier cywilizacyjnych!
Na dzień dzisiejszy, dwie najlepsze gry cywilizacyjne to Civilization VI i HUMANKIND.
W grach tych chodzi o to, aby kierować państwem przez cały okres dziejów tak, żeby zdominować przeciwników.
W Cywilizacji mamy do wyboru kilka dróg do zwycięstwa:
Gra odbywa się w turach, a więc mamy dużo czasu na obmyślanie strategii wygranej. Wyjątek stanowi gra multiplayer, gdzie można niczym w szachach włączyć zegar odmierzający czas tury. Jednak fani dokładnego przemyślenia każdego ruchu, nie są skazani na niebyt. Dla nich Firaxis przewidziało tryb PBC (Play By Cloud).
Jeśli chodzi o HUMANKIND możliwe jest tylko zwycięstwo punktowe. Nieco inaczej wygląda też walka, gdzie są wydzielone podtury. Tryb multiplayer uboższy jest też o tryb PBC. HUMANKIND jest grą wydaną w 2021 roku i to widać przede wszystkim w grafice na tle Cywilizacji. Inny jest też wybór cywilizacji. W produkcie firmy Amplitude, wybieramy cywilizację co daną epokę, natomiast w grze Civilization VI wyboru dokonujemy tylko na początku. Ułatwia to identyfikowanie się z danym państwem.
Jak grać w Civke? Filmik przedstawia szymonowaty aka ziemniak

Jak grać w HUMANKIND™, filmik od Paxisa
22.01.2022 r. Witam, Amplitude wydało nową aktualizację dla HUMANKIND™, Patch 1.0.7.1764 "Allen Newell" version, oto patchlog:
DODATEK Pakiet Kultur Afryki (DLC Cultures of Africa)
• Zawiera 6 nowych kultur obejmujących wszystkie epoki, nowe cuda natury i zbudowane, 7 nowych niezależnych ludzi i 15 nowych wydarzeń narracyjnych.ZMIANY I UZUPEŁNIENIA
• Dodano zawartość Great Zimbabwe Wonder.• Dodano filmy podczas odkrywania określonych technologii.
• Dodano nowe okno podczas uruchamiania, aby wyświetlić informacje o grze.
• Usunięto warunek "Turn Limit" z domyślnych, last human standing i space race endgame.
• Poprawiono użyteczność systemów Trade i Wonderdrous.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z zarządzaniem bombardowaniami.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z celami wojskowymi.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z czynami konkurencyjnymi.
• Poprawiono sposób, w jaki sztuczna inteligencja obsługuje eskortę zaokrętowanej armii.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z Garrisonem.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z wyborami obywatelskimi.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z wyborami kulturowymi.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z jednostkami, które nie mogą wspiąć się na fortyfikacje podczas ataku.
• Ulepszono sposób, w jaki sztuczna inteligencja radzi sobie z lotami Siege.
WAŻNE POPRAWKI
• Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli utknąć po załadowaniu automatycznego zapisu dla wielu graczy utworzonego podczas wystrzeliwania pocisku nuklearnego.• Naprawiono błąd, który powodował, że gracz pozostawał na obowiązkowym powiadomieniu "Nowa zasada odblokowana", jeśli sztuczna inteligencja wybiera ostatnią zasadę, zanim gracz zrobi to w tej samej turze.
• Usunięto problem polegający na tym, że generowanych jest wiele błędów, a sesja pozostaje zablokowana w trybie "Turn Pending" po zakończeniu włączania określonego pliku zapisu.
• Naprawiono błąd, który powodował, że podczas bitwy morskiej między dwoma klientami występowała sytuacja, w której występowała sytuacja z utknięciem.
• Usunięto błąd, który powodował, że bitwa pozostawała na etapie potwierdzenia, w określonych warunkach.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas ręcznej bitwy w sesji wieloosobowej występowała sytuacja zastoju podczas ręcznej bitwy w określonych warunkach.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas kończenia tury natychmiast po rozpoczęciu nalotu w określonych warunkach występowała sytuacja zastoju.
• Usunięto problem, który powodował występowanie błędów i desynchronizacji w określonych warunkach.
• Naprawiono błąd, który powodował, że armia gracza stawała się niewidoczna podczas wycofywania się, generując błędy i desynchronizując interakcję z graczem.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas próby "zaatakowania" armii AI podczas sesji wieloosobowej, w określonych warunkach, generowany był błąd.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas bitwy w określonych warunkach występowała desynchronizacja z błędami.
• Usunięto problem polegający na tym, że podczas sesji dla wielu graczy podczas sesji dla wielu graczy występowała seria błędów wyjątków, po których następowała desynchronizacja.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas sesji wieloosobowej był generowany błąd podczas zakończenia tury, w określonych warunkach.
INNE POPRAWKI
GOSPODARKA
• Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł konstruować Fabrykę Broni emblematycznie na strategicznym kafelku zasobów, generując błędy w splądrowaniu.• Usunięto błąd, który powodował, że gracze lub sztuczna inteligencja mogli kupować luksus radzieckiej broni za cenę 0.
WOJSKO
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas rozwiązywania lotniskowca, gdy znajdował się w nim jednostki samolotu, był generowany błąd.• Naprawiono błąd, który powodował, że wkraczające jednostki imperium ekspansjonistycznego nie mogły poruszać się z pełną swobodą.
• Naprawiono błąd, który powodował, że pociski manewrujące i termojądrowe mogły być przenoszone na lotniskowce, co powodowało błędy.
• Naprawiono błąd, który powodował generowanie wielu błędów podczas wielokrotnego wysyłania pocisków w krótkim odstępie czasu na ten sam cel.
• Usunięto błąd, który powodował, że używanie akcji uderzeniowych jednostki "Aerial Stealth" powodowało powstawanie skarg dla wrogiego imperium.
• Naprawiono błąd, który powodował, że podczas bitwy oblężniczej gracz był napotykany podczas bitwy oblężniczej z graczem jako obrońcą.
• Usunięto błąd, który powodował, że siły zbrojne nie były widoczne na mapie po automatycznym eksplorowaniu.
• Usunięto błąd, który powodował, że dwa błędy wyjątków były generowane, gdy akcja nuclear strike została anulowana z powodu zmian dyplomatycznych.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas wystrzeliwania pocisku nuklearnego na określone miasto podczas określonej sesji były generowane dwa błędy.
AI
• Naprawiono błąd, który powodował, że imperia kontrolowane przez sztuczną inteligencję nie brały pod uwagę sąsiedztwa Commons Quarter przy konstruowaniu rozszerzenia.• Naprawiono błąd, który powodował, że błąd był generowany, gdy mniejsza frakcja AI atakowała jedno imperium w sesji międzyplatformowej między Gamepass a Epic PC w starożytnej epoce.
• Usunięto błąd, który powodował, że w trybie "blitz" występował błąd związany z atakiem fortyfikacji, jeśli gracz atakuje ufortyfikowany obszar sztucznej inteligencji w określonych warunkach.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas ataku na wyzwolone miasto były generowane dwa błędy związane ze sztuczną inteligencją.
• Naprawiono błąd, który powodował, że podczas normalnej rozgrywki były generowane dwa komunikaty o błędach dla hosta (obsługuj przypadek, gdy armia jest już w bezpiecznej pozycji).
• Usunięto problem, który powodował występowanie szeregu błędów związanych ze sztuczną inteligencją w określonych warunkach.
• Usunięto błąd, który powodował, że gracz napotykał komunikat o błędzie związany ze sztuczną inteligencją w określonych warunkach.
• Naprawiono błąd, który powodował, że dwa błędy były generowane, gdy gracz eliminuje się, rozpoczynając atak nuklearny na pobliskie miasto.
• Usunięto błąd, który powodował, że błędy związane ze sztuczną inteligencją były generowane podczas rozgrywki w określonych warunkach.
• Usunięto błąd, który powodował generowanie błędu związanego ze sztuczną inteligencją podczas rozgrywki w określonych warunkach.
• Naprawiono błąd, który powodował, że błędy były generowane po umieszczeniu placówki we współczesnej epoce, w określonych warunkach.
• Naprawiono błąd, który powodował, że blokada postępów w trybie wieloosobowym występowała po tym, jak jedno z miast graczy zostało oblężone przez armię AI.
INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA
• Usunięto błąd, który powodował, że gracz otrzymywał serię komunikatów o błędach po naciśnięciu przycisku "Lokalizuj wydarzenie" w powiadomieniu o wydarzeniu Osmosis podczas późnej gry.• Usunięto problem polegający na wyświetlaniu wartości zastępczych w raportach Battle Aftermath.
• Usunięto problem polegający na tym, że losowe przyciski AI działały podczas ładowania sesji dla wielu graczy.
• Usunięto błąd, który powodował, że kolory Imperiów nie pasowały do siebie na ekranie ładowania w sesji dla wielu graczy.
• Usunięto błąd, który powodował, że przycisk Kup zasób w panelu Handel dyplomacją nie był aktualizowany natychmiast po zakupie.
• Usunięto problem polegający na tym, że etykietka przycisku Kup zasób na karcie Handel nie wyświetlała kwoty potrzebnej do zakupu zasobu, gdy nie było wystarczającej ilości pieniędzy.
• Usunięto błąd, który powodował, że nazwa Imperium była wyświetlana zamiast nazwy Cudu Natury w opisie wydarzenia "Na podstawie prawdziwej historii II".
• Usunięto błąd tekstowy występujący w etykietkach narzędzi opcji awatara usta i nos.
• Usunięto problem polegający na tym, że fałszywe informacje były wyświetlane w etykietce narzędzia panelu Warstwa pomocy Wszystkie siły zbrojne.
• Usunięto problem polegający na tym, że określony gotowy portret awatara był niespójny z wyświetlanym gotowym modelem awatara.
• Usunięto błąd, który powodował, że nazwane awatary mogły mieć edytowane ustawienia wstępne, mimo że są zablokowane.
• Usunięto problem polegający na tym, że przycisk "Menu główne" z lobby pojawiał się poza ekranem, jeśli włączono wiele dodatków/DLC.
• Usunięto błąd, który powodował, że jedna z ikon symbolu imperium przedstawiała niską rozdzielczość.
• Usunięto błąd, który powodował, że zduplikowane ikony imperium były wyświetlane na ekranie symbolu imperium.
• Usunięto problem polegający na tym, że wprowadzające w błąd informacje były wyświetlane w etykietce narzędzia Akcji Przenieś kapitał.
• Usunięto błąd, który powodował, że rozszerzenia "Clear Ruins" i "Hamlet" miały tę samą ikonę.
SAMOUCZEK
• Usunięto błąd, który powodował, że samouczek "First Civic Unlocked" mógł zostać uruchomiony w późnej fazie gry po odblokowaniu wielu elementów obywatelskich.• Usunięto błąd, który powodował, że samouczek "Stabilność miasta" pojawiał się dla posterunków w określonej sytuacji.
• Usunięto błąd, który powodował, że samouczek akcji Powinowactwo esteta był wyzwalany dla akcji Powinowactwo Naukowiec.
• Usunięto błąd, który powodował, że samouczki dotyczące powinowactwa rolniczego nie były uruchamiane podczas rozgrywki.
• Usunięto problem polegający na tym, że komunikat Blitz Tutorial był wyświetlany dla wszystkich koligacji.
• Usunięto błąd, który powodował, że samouczki dotyczące pokrewieństwa naukowców nie były uruchamiane podczas rozgrywki.
• Usunięto problem polegający na tym, że samouczki dotyczące koligacji Konstruktora nie były uruchamiane podczas rozgrywki.
• Usunięto problem polegający na tym, że samouczki wideo "Dziedzictwo epoki" i "Twoja historia" wyświetlały ten sam obraz.
• Usunięto problem polegający na tym, że niekompletne lub fałszywe informacje były wyświetlane w samouczku "Kolejka konstrukcyjna".
3D
• Naprawiono błąd, który powodował awarię gry na ekranie ładowania (ogólna kompatybilność Vulkan + usunięcie większości otwartych pętli while, aby uniknąć nieskończonej pętli).• Usunięto błąd, który powodował, że modele portów nie były wyświetlane na mapie gry podczas korzystania z trybu Vulkan.
• Naprawiono błąd, który powodował, że basen z wodą w dzielnicy badawczej wykazywał silne migotanie dla Cywilizacji Azteków.
DŹWIĘK
• Usunięto problem polegający na tym, że podczas odrzucania bieżących badań technicznych w panelu technologicznym nie było odbierane żadne informacje zwrotne audio.• Usunięto błąd, który powodował, że podczas zamykania paneli Społeczeństwo i Religia nie otrzymywano informacji zwrotnych.
• Usunięto błąd, który powodował, że podczas uzyskiwania dostępu do panelu Frakcja podrzędna i jej odrzucania nie otrzymywała żadnych informacji zwrotnych.
• Usunięto problem polegający na tym, że przycisk trybu wieloosobowego nie miał SFX po kliknięciu.