Odcinek 2 - Podstawy walki
Odcinek 2 - Youtube
Jako dodatkową informację do walki znalazłem na stronie wiki ciekawe dane. Wynika z nich, że mając dodatni poziom siły względem przeciwnika dostaje się w najgorszym przypadku 25 obrażeń. To oznacza, że atakujący mimo dużej przewagi ciągle może dostawać wysokie obrażenia. Jaki jest rozkład prawdopodobieństwa w przedziale min-max nie jest jeszcze znane. Może rozkład normalny?
Przy przewadze 16 punktów siły można na 100% pokonać przeciwnika w jednym ataku. Pozostałe niuanse można odczytać z wykresu poniżej.
- Damage calculation.JPG (69.64 KiB) Przejrzano 1634 razy
Do tego kilka modyfikatorów (niestety po angielsku):
Combat modifiers
Crossing river: -3 Strength Combat Strength
High ground: +4 Strength Combat Strength
Defending: +2 Strength Combat Strength
Fortification: +6 Strength Combat Strength
Rear attack: +4 Strength Combat Strength
Wounded: -1 Strength Combat Strength (under 66% health)
Seriously wounded: -2 Strength Combat Strength (under 33% Health)
Friendly unit: +1 Strength Combat Strength (each adjacent Unit )
Building cover: +4 Strength Combat Strength
Tree cover: +4 Strength Combat Strength (only applies on defense)
No line of sight: -4 Strength Combat Strength
Pogrubione są te dane, które w filmie trochę mnie w pewnym momencie zdziwiły.