Święta droga Jadwigi do gwiazd
Święta droga Jadwigi do gwiazd
Zaczynam pierwsze Story na tym forum i od razu to będzie nie ktoś inny jak Jadwiga "Król" polski, która w nietypowej rozgrywce będzie starała się wylecieć do gwiazd. Mocna strona Polski w Civ 6 to przede wszystkim religia i wojsko. Wybór zwycięstwa naukowego przyszedł z zupełnie innej strony a mianowicie z 102 GotM-a z civfanatyków. Save startowy pochodzi właśnie stamtąd.
Jakie mamy ustawienia gry (skopiowane z civfanatyków):
Victory Condition: Science but all other VCs are enabled.
Difficulty: King
Civs/City-States (including player): 8/12
Map Type/Size: Continents /Standard Size
Game pace: Standard
Game Modes: none
Disaster intensity 2
A więc gramy na królu, wiec rozgrywka będzie miła i przyjemna Może nam się uda zbudować kilka cudów świata. Zobaczymy...
A to plansza startowa: Założenie miasta, a prosi się na zasobie luksusowym, wiec idziemy osadnikiem w prawo. Trochę dużo pustyni ze wzgórzami, więc Petra będzie jednym z celów. Zobaczymy czy się uda. Poza tym całkiem ładne tereny. Dość dużo produkcji. Kamieniołom tez jest więc teoretycznie można by spróbować Stonehenge, ale to by było bardzo ciężko, bo SI jest w tej kwestii strasznie szybie (trzeba wyjść z założenia, że około tury 36 będzie gotowe). Mimo wszystko założenie religii będzie priorytetem, aby wykorzystać bonusy Polski.
Wybieramy pole 2 2 aby szybciej zwiększyć wielkość miasta. Mimo wszystko będzie to trwało 8 tur W drugiej turze idziemy wojownikiem na północny wschód i odkrywamy pierwszy obóz plemienia nieznanych tubylców. Ciekawe co przygotowali dla nas. Mam skrytą nadzieję, że podarują nam jakiś relikwie. Polska ma za nie dodatkowe bonusy. Pożyjemy zobaczymy Następnym razem można by było już trochę poukładać puzzli ... hm dzielnic
Jakie mamy ustawienia gry (skopiowane z civfanatyków):
Victory Condition: Science but all other VCs are enabled.
Difficulty: King
Civs/City-States (including player): 8/12
Map Type/Size: Continents /Standard Size
Game pace: Standard
Game Modes: none
Disaster intensity 2
A więc gramy na królu, wiec rozgrywka będzie miła i przyjemna Może nam się uda zbudować kilka cudów świata. Zobaczymy...
A to plansza startowa: Założenie miasta, a prosi się na zasobie luksusowym, wiec idziemy osadnikiem w prawo. Trochę dużo pustyni ze wzgórzami, więc Petra będzie jednym z celów. Zobaczymy czy się uda. Poza tym całkiem ładne tereny. Dość dużo produkcji. Kamieniołom tez jest więc teoretycznie można by spróbować Stonehenge, ale to by było bardzo ciężko, bo SI jest w tej kwestii strasznie szybie (trzeba wyjść z założenia, że około tury 36 będzie gotowe). Mimo wszystko założenie religii będzie priorytetem, aby wykorzystać bonusy Polski.
Wybieramy pole 2 2 aby szybciej zwiększyć wielkość miasta. Mimo wszystko będzie to trwało 8 tur W drugiej turze idziemy wojownikiem na północny wschód i odkrywamy pierwszy obóz plemienia nieznanych tubylców. Ciekawe co przygotowali dla nas. Mam skrytą nadzieję, że podarują nam jakiś relikwie. Polska ma za nie dodatkowe bonusy. Pożyjemy zobaczymy Następnym razem można by było już trochę poukładać puzzli ... hm dzielnic
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 3
W ostatnim poście nie zamieściłem informacji na temat kierunku badań i produkcji. A więc pierwsze będzie wymyślane górnictwo aby ulepszyć kamień i zrobić dwie kopalnie (przyspieszenie do rzemiosła). Potem pójdziemy wolą Jadwigi w kierunku astrologii (mam nadzieję, że znajdę jakiś cud natury, szczęścia nam potrzeba ). Jako produkcja klasycznie skaut a potem pewnie będzie procarz i budowniczy. Zobaczymy jak będzie z barbami...
Nasz wojownik spotkał się z osadą obcych lecz niestety nie znalazł relikwii. Szkoda, bo znajduje się je przeważnie w pierwszej osadzie. No nic musimy to jakoś przeżyć. Może będziemy mieć jeszcze szczęście.
Jeżeli chodzi o puzzlowanie to tak wygląda na razie pierwszy plan:
Ten plan zakłada, że miasto będzie mocno rosło, a z tym mogą być małe problemy, bo ilość żywności jest trochę ograniczona. Poza tym można ładnie ustawić dzielnice. Jeden duży problem to pozycja kampusu, bo grając na "wyścig do gwiazd" niestety +1 za sąsiedztwo to trochę za mało. Na razie nie widzę jednak lepszej pozycji. W ostatnich patchach zmienili też kartę racjonalizmu i aby dostać pełne 100% bonusu trzeba mieć kampus z minimum +4 za sąsiedztwo i miasto z minimum 15 mieszkańcami. Na koniec gry pewnie cos takiego uda nam się uzyskać ale nie z tym miastem
Jeżeli chodzi o punktację to jesteśmy na dobrym drugim miejscu, ale zapewne nie na długo. Mamy 9 punktów przez to, że postawiliśmy miasto blisko terenów zalewowych i przez to dostaliśmy 1 punkt epoki. Pytanie jest czy czasami nie powinniśmy mierzyć w ciemne wieki, ale to będzie decyzja na przyszłość, w zależności jak się gra ułoży.
W ostatnim poście nie zamieściłem informacji na temat kierunku badań i produkcji. A więc pierwsze będzie wymyślane górnictwo aby ulepszyć kamień i zrobić dwie kopalnie (przyspieszenie do rzemiosła). Potem pójdziemy wolą Jadwigi w kierunku astrologii (mam nadzieję, że znajdę jakiś cud natury, szczęścia nam potrzeba ). Jako produkcja klasycznie skaut a potem pewnie będzie procarz i budowniczy. Zobaczymy jak będzie z barbami...
Nasz wojownik spotkał się z osadą obcych lecz niestety nie znalazł relikwii. Szkoda, bo znajduje się je przeważnie w pierwszej osadzie. No nic musimy to jakoś przeżyć. Może będziemy mieć jeszcze szczęście.
Jeżeli chodzi o puzzlowanie to tak wygląda na razie pierwszy plan:
Ten plan zakłada, że miasto będzie mocno rosło, a z tym mogą być małe problemy, bo ilość żywności jest trochę ograniczona. Poza tym można ładnie ustawić dzielnice. Jeden duży problem to pozycja kampusu, bo grając na "wyścig do gwiazd" niestety +1 za sąsiedztwo to trochę za mało. Na razie nie widzę jednak lepszej pozycji. W ostatnich patchach zmienili też kartę racjonalizmu i aby dostać pełne 100% bonusu trzeba mieć kampus z minimum +4 za sąsiedztwo i miasto z minimum 15 mieszkańcami. Na koniec gry pewnie cos takiego uda nam się uzyskać ale nie z tym miastem
Jeżeli chodzi o punktację to jesteśmy na dobrym drugim miejscu, ale zapewne nie na długo. Mamy 9 punktów przez to, że postawiliśmy miasto blisko terenów zalewowych i przez to dostaliśmy 1 punkt epoki. Pytanie jest czy czasami nie powinniśmy mierzyć w ciemne wieki, ale to będzie decyzja na przyszłość, w zależności jak się gra ułoży.
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Hej paxis,
Przyznam, że chyba pierwszy raz czytam Civka Story i bardzo mnie to zaciekawiło, z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy...
Pozdrawiam
ziemniak
Przyznam, że chyba pierwszy raz czytam Civka Story i bardzo mnie to zaciekawiło, z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy...
Pozdrawiam
ziemniak
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 4
Nasz bohaterski wojownik idzie dalej na północ i odkrywa jezioro Wojnowo! Czyli gdzieś musi być w pobliżu Giżycko A tak wygląda ono w rzeczywistości, ma 4,6km długości i głębokość około 6m Poza tym nie wiele się działo
Nasz bohaterski wojownik idzie dalej na północ i odkrywa jezioro Wojnowo! Czyli gdzieś musi być w pobliżu Giżycko A tak wygląda ono w rzeczywistości, ma 4,6km długości i głębokość około 6m Poza tym nie wiele się działo
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 5
Kolejne kroki na północ i naszym oczom pokazuje się pole z dwoma punktami wiary!!! Yes we did it !!! Mamy niedaleko cud natury!!! Jednak modlitwy Jadwigi się najprawdopodobniej spełnią. Poczekamy na następną turę i zobaczymy cóż to za piękność nam sie ukaże.
Kolejne kroki na północ i naszym oczom pokazuje się pole z dwoma punktami wiary!!! Yes we did it !!! Mamy niedaleko cud natury!!! Jednak modlitwy Jadwigi się najprawdopodobniej spełnią. Poczekamy na następną turę i zobaczymy cóż to za piękność nam sie ukaże.
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 6
Jadwiga pełna zachwytu nad "delikatnym Łukiem" spoglądając w dal zauważyła pierwsze miasto Anszan, do którego od razu wysłała emisariusza, aby studiował mądre księgi. To dodaje nam 2 nauki i dzięki temu prawie podwajamy nasze wysiłki naukowe.
Jeszcze jedna ważna sprawa nie umknęła rozmodlonej Jadwidze. Miasto-państwo Anszan leży nad morzem To ważna wiadomość, szczególnie gdy ma się w planie wybudowanie Kilwa Kisiwani. To jedna z ważniejszych budowli, jakie można wybudować aby zwiększyć naukę, a to przecież jest podstawą wyruszenia do gwiazd ...
Posłuszny wojownik będzie zmierzał na zachód i mam nadzieję, że uda mu się odkryć jeszcze ciekawe rzeczy.
Nowy skaut pójdzie na wschód (bo tam przeważnie jest jakaś cywilizacja ) i najprawdopodobniej znajdzie piaszczystą plażę. Ale to wszystko dopiero w kolejnych odcinkach.
Jadwiga pełna zachwytu nad "delikatnym Łukiem" spoglądając w dal zauważyła pierwsze miasto Anszan, do którego od razu wysłała emisariusza, aby studiował mądre księgi. To dodaje nam 2 nauki i dzięki temu prawie podwajamy nasze wysiłki naukowe.
Jeszcze jedna ważna sprawa nie umknęła rozmodlonej Jadwidze. Miasto-państwo Anszan leży nad morzem To ważna wiadomość, szczególnie gdy ma się w planie wybudowanie Kilwa Kisiwani. To jedna z ważniejszych budowli, jakie można wybudować aby zwiększyć naukę, a to przecież jest podstawą wyruszenia do gwiazd ...
Posłuszny wojownik będzie zmierzał na zachód i mam nadzieję, że uda mu się odkryć jeszcze ciekawe rzeczy.
Nowy skaut pójdzie na wschód (bo tam przeważnie jest jakaś cywilizacja ) i najprawdopodobniej znajdzie piaszczystą plażę. Ale to wszystko dopiero w kolejnych odcinkach.
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 7
Wojownik jak było planowane poszedł na zachód i znalazł rzekę Odrę ... coś bardzo polskie te odległe tereny, czyli że rzeka jest dość długa. Mam nadzieję, że płynie w dół na południe, w kierunku naszej stolicy.
Naszym skauten znaleźliśmy skauta barbów. Pewnie podejdzie pod naszą stolicę i będzie próbował wrócić do swoich opowiadając o tym jak bogato żyje królowa Jadwiga (+3 zlota w stolicy o tym mówią). Mam nadzieję, że w porę będziemy mieć procarza, do obrony.
Ostatecznie właśnie procarz został wybrany jako następca wojownika. Może będzie mógł dostać boost do łucznictwa. Produkcja procarza będzie trwała około 5tur, bo w międzyczasie miasto urośnie do 2.
Na razie plan nie zostaje zmieniony i postępujemy jak w poprzednich postach opisane.
Wojownik jak było planowane poszedł na zachód i znalazł rzekę Odrę ... coś bardzo polskie te odległe tereny, czyli że rzeka jest dość długa. Mam nadzieję, że płynie w dół na południe, w kierunku naszej stolicy.
Naszym skauten znaleźliśmy skauta barbów. Pewnie podejdzie pod naszą stolicę i będzie próbował wrócić do swoich opowiadając o tym jak bogato żyje królowa Jadwiga (+3 zlota w stolicy o tym mówią). Mam nadzieję, że w porę będziemy mieć procarza, do obrony.
Ostatecznie właśnie procarz został wybrany jako następca wojownika. Może będzie mógł dostać boost do łucznictwa. Produkcja procarza będzie trwała około 5tur, bo w międzyczasie miasto urośnie do 2.
Na razie plan nie zostaje zmieniony i postępujemy jak w poprzednich postach opisane.
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 8
Dzielni skauci Jadwigi zgodnie z oczekiwaniami znaleźli się na plaży i myślą czy w okolicy czasami nie założyć miasta.
Skaut barbów niestety odkrył naszą stolicę i będzie wracał do swoich. Może być gorąco ... Naszym skautem postaramy się mu pokrzyżować plany.
Dzielni skauci Jadwigi zgodnie z oczekiwaniami znaleźli się na plaży i myślą czy w okolicy czasami nie założyć miasta.
Skaut barbów niestety odkrył naszą stolicę i będzie wracał do swoich. Może być gorąco ... Naszym skautem postaramy się mu pokrzyżować plany.
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 9
Wojownik Jadwigi na północy dokonał bardzo ważnego odkrycia. Wojownik miasta Jerozolimy stanął mu naprzeciw i pozwolił wysłać emisariusza, z czego Jadwiga skrzętnie skorzystała. To daje nam +2 wiary na turę i przybliża nas w iście gwiezdną prędkością do panteonu. To jest szczęśliwy dzień dla państwa polskiego . Jerozolima jako suzeren będzie nam też pomagała rozwijać religię. Piękni, pięknie ...
A tak z bliska wygląda nasza listwa dochodów z pięknym +2 do wiary i dość dużym przyrostem złota (a to wszystko przez kakao pod miatem ):
Spójrzmy jeszcze na punktację:
Na razie nikt jeszcze nie zbudował drugiego miasta, co nie dziwi, bo na królu SI nie dostaje dodatkowego osadnika. Paradoksalnym problemem trudności króla jest to, że SI nie dostaje dużych bonusów do złota, więc trudniej będzie od nich coś dostać. Ale to są problemy, które na razie nie powinny zaprzątać nam głowy.
W całym królestwie na razie zarządzono festyn na cześć świętego miasta Jeruzalem
Wojownik Jadwigi na północy dokonał bardzo ważnego odkrycia. Wojownik miasta Jerozolimy stanął mu naprzeciw i pozwolił wysłać emisariusza, z czego Jadwiga skrzętnie skorzystała. To daje nam +2 wiary na turę i przybliża nas w iście gwiezdną prędkością do panteonu. To jest szczęśliwy dzień dla państwa polskiego . Jerozolima jako suzeren będzie nam też pomagała rozwijać religię. Piękni, pięknie ...
A tak z bliska wygląda nasza listwa dochodów z pięknym +2 do wiary i dość dużym przyrostem złota (a to wszystko przez kakao pod miatem ):
Spójrzmy jeszcze na punktację:
Na razie nikt jeszcze nie zbudował drugiego miasta, co nie dziwi, bo na królu SI nie dostaje dodatkowego osadnika. Paradoksalnym problemem trudności króla jest to, że SI nie dostaje dużych bonusów do złota, więc trudniej będzie od nich coś dostać. Ale to są problemy, które na razie nie powinny zaprzątać nam głowy.
W całym królestwie na razie zarządzono festyn na cześć świętego miasta Jeruzalem
Re: Święta droga Jadwigi do gwiazd
Tura 10
Tura 10-ta to czas na nowe plany. Myślę, że ze względu na poziom trudności, SI nie będzie strasznie szybko pchać się do religii i z dzielnicą świątynną możemy jeszcze poczekać. Więc nauka będzie kierowana w następujące dziedziny:
Byłoby dobrze odkryć drugi kontynent ale to uważam za mało prawdopodobne, tym bardziej ważne będzie podniesienie generacji kultury .
Na mapie zaznaczyłem ruchy jednostek. Wojownik będzie powoli wracał do stolicy i odkryje nowe tereny. Jak dotrze na wysokość Krakowa, będzie mógł chronić osadnika przed zagrożeniem. Mam plan postawić nowe miasto na zachód od Krakowa. Powód jest bardzo prosty. Na wschodzie jest morze, więc nikt nam nie będzie przeszkadzał. Na zachodzie oczekuję przeciwników i tam musimy postawić miasto blokujące.
Tura 10-ta to czas na nowe plany. Myślę, że ze względu na poziom trudności, SI nie będzie strasznie szybko pchać się do religii i z dzielnicą świątynną możemy jeszcze poczekać. Więc nauka będzie kierowana w następujące dziedziny:
- hodowlę zwierząt - 5 tur -> dzięki temu dowiemy się gdzie są konie i lepiej będziemy mogli umiejscowić drugie miasto
- astrologię - 7 tur
- procarz 3 tury -> jego zadaniem jest scouting w pobliżu stolicy i odpieranie ataków barbów
- osadnik - 10 tur -> jak będzie gotowy to kraków będzie miał już 3 populacji. To będzie ostatni osadnik przed wczesnym imperium i drugim udoskonaleniem Magnusa
- budowniczy / dzielnica świątynna - 7 tur / ? tur
Byłoby dobrze odkryć drugi kontynent ale to uważam za mało prawdopodobne, tym bardziej ważne będzie podniesienie generacji kultury .
Na mapie zaznaczyłem ruchy jednostek. Wojownik będzie powoli wracał do stolicy i odkryje nowe tereny. Jak dotrze na wysokość Krakowa, będzie mógł chronić osadnika przed zagrożeniem. Mam plan postawić nowe miasto na zachód od Krakowa. Powód jest bardzo prosty. Na wschodzie jest morze, więc nikt nam nie będzie przeszkadzał. Na zachodzie oczekuję przeciwników i tam musimy postawić miasto blokujące.