Zaczynam pierwsze Story na tym forum i od razu to będzie nie ktoś inny jak Jadwiga "Król" polski, która w nietypowej rozgrywce będzie starała się wylecieć do gwiazd. Mocna strona Polski w Civ 6 to przede wszystkim religia i wojsko. Wybór zwycięstwa naukowego przyszedł z zupełnie innej strony a mianowicie z 102 GotM-a z civfanatyków. Save startowy pochodzi właśnie stamtąd.
Jakie mamy ustawienia gry (skopiowane z civfanatyków):
Victory Condition: Science but all other VCs are enabled.
Difficulty: King
Civs/City-States (including player): 8/12
Map Type/Size: Continents /Standard Size
Game pace: Standard
Game Modes: none
Disaster intensity 2
A więc gramy na królu, wiec rozgrywka będzie miła i przyjemna

Może nam się uda zbudować kilka cudów świata. Zobaczymy...
A to plansza startowa:

- Start
- 20210503204806_1.jpg (442.85 KiB) Przejrzano 12376 razy
Założenie miasta, a prosi się na zasobie luksusowym, wiec idziemy osadnikiem w prawo.

- Pustynia
- 20210503205116_1.jpg (493.46 KiB) Przejrzano 12376 razy
Trochę dużo pustyni ze wzgórzami, więc Petra będzie jednym z celów. Zobaczymy czy się uda. Poza tym całkiem ładne tereny. Dość dużo produkcji. Kamieniołom tez jest więc teoretycznie można by spróbować Stonehenge, ale to by było bardzo ciężko, bo SI jest w tej kwestii strasznie szybie (trzeba wyjść z założenia, że około tury 36 będzie gotowe). Mimo wszystko założenie religii będzie priorytetem, aby wykorzystać bonusy Polski.
Wybieramy pole 2

2

aby szybciej zwiększyć wielkość miasta. Mimo wszystko będzie to trwało 8 tur

- Stolica
- 20210503205212_1.jpg (537.94 KiB) Przejrzano 12376 razy
W drugiej turze idziemy wojownikiem na północny wschód i odkrywamy pierwszy obóz plemienia nieznanych tubylców. Ciekawe co przygotowali dla nas. Mam skrytą nadzieję, że podarują nam jakiś relikwie. Polska ma za nie dodatkowe bonusy. Pożyjemy zobaczymy

- Wioska plemienna
- 20210503205247_1.jpg (485.43 KiB) Przejrzano 12376 razy
Następnym razem można by było już trochę poukładać puzzli ... hm dzielnic
